CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 14, 2013

SET IBU BERPANTANG - CONFINEMENT

Ari ni saya nak kongsi benda yang paling para ibu dan suami yg sayangkan bini masing2 terutama selepas berjuang melahirkan khalifah Allah yg hebat! SET BERPANTANG SHAKLEE.

Ramai orang suka cari set yang ada pilis la, param la, apa lagi tuh pil jamu, air jamu... memang boleh... TAPI, di zaman kita or generasi sekarang ni sume nak cepat jek kan... so paling BEST is SET BERPANTANG SHAKLEE laaa... telan terus, then ble tido or chow!!!... Baby pun serius tido lena sebab dia rasa selesa la xde kene COLIC...angin selalu menyebabkan baby asik bangun minta nenen!!... So dgn set ni Insyaallah ble diusahakan anak pun tido nyenyak. 
Credit kepada ziqmom.

Lagi fakta tentang ibu baru bersalin ni, kadang2 MEROYAN! atau KESEDIHAN... tetiba jek EMO...ni sebab hormon badan berubah jadi STRESS. Jangan anggap ni main2 atau mitos, ia mmg terjadi... para suami kene la faham ye! So ada cara utk elakkan stress ini dengan Set Berpantang Shaklee.



Jadi Shaklee mencadangkan pengambilan set di bawah dengan tujuan khas iaitu:-

Vit B Complex with Acid Folic
B Complex merupakan penenang, jadi ia mengelakkan stress dan sekaligus mengelakkan meroyan. Ia juga bertindak meningkatkan pembentukan darah merah, dan pemberi tenaga. Almaklumlah lepas beranak darah keluar banyak, dan badan mmg keletihan. Ia juga bertindak mencantikkan kulit semula!!!

Vita Lea (Multivitamin)
Dalam Vita Lea ada 23 jenis vitamin yang diperlukan oleh badan seorang manusia. Jadi sekali ngap Vita Lea para ibu dapat sume vitamin tersebut. Dah la plak kan dalam pantang x ble makan tuh, x ble makan ni, so camna nak absorb vitamin kan? Vita Lea la penyelesai masalah tuh. Selain tuh, zat besi dalam Vita Lea juga membantu penghasilan darah untuk ganti balik darah yang dah byk keluar tuh. Jadi xde la pucat lesi muka kita, cun la jugak walaupun dah beranak pinak ... hehehe.

Vit C 
Penting Vit C ni untuk cepatkan luka kita kering dan sembuh. Jugak berfungsi sebagai meningkatkan pertahanan badan, immuniti sistem badan, kalo sakit masa berpantang mmg boleh meroyan laaa... baiklah cegah dr awal!! Selain tuh dia meningkatkan penghasilan kolagen supaya kulit jadi cantik!!

Zinc
Membantu dalam penyembuhan luka juga. dia ala2 ikan haruan la. Ia juga mengelakkan keguguran rambut yg kronik dan kelemumur. Selain tuh, ia dapat membantu dalam proses mendapatkan hormon 'mesra' bersama suami. Sebab selalunya selepas bersalin, kita xde mood pun nak ngadap muka laki kita, sebab dah bz dgn anak je kan. So Zinc ni membantu la sket menyemarakkan semula 'mood mesra' tuh.

Selain tuh, kat bawah ni tambahan (add-on) bagi yang berniat untuk penyembuhan optimum!:-

ESP
Menambah susu badan, mengenyangkan perut tanpa menggemukkan, mencantikkan dan menggebukan kulit, menyembuhkan luka.

Ostematrix
Memberi kalsium tambahan terutama untuk wanita yg bersalin dan menyusukan anak. Ini kerana kalsium kita banyak disupply kepada anak. Minum susu sahaja tidak cukup untuk menampung keperluan kalsium badan wanita terutama berumur 30an ke atas. Mengelakkan kekejangan, dan melegakan sendi.

Alfalfa
100% alfalfa herbs, di mana ia melembutkan najis. Terutama selepas bersalin, najis kita amat keras, dan ini menimbulkan fobia utk para ibu meneran membuang anir besar lagi plak dengan jahitan bersalin yg berjahit. Jadi alfalfa membantu melembutkan dan memudahkan pembuangan najis, serta mendetoks segala kotoran dari badan.


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

----------------------------------------------------------
Pn Rafiza [Fiza]
Shaklee Independent Distributor [ID No: 881216]
019-3040378 | rafiza79@yahoo.com
Whats app: 019-3040 378

0 comments:

Post a Comment