CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 9, 2012

KANAK2 SIHAT, RIANG CERIA

Anak2 adalah benda paling berharga kat dunia ni pada sume ibu2 yg penyayang. Tanpa anak2 walaupun ada laki jek, dunia kita tetap sepi... sunyi... Jadikan aku memang bagi terbaik untuk anak2 sebab ada hadis menyatakan bahawa kita perlu utamakan keperluan keluarga dahulu berbanding keperluan orang lain dan ia adalah sedekah jariah yang berpanjangan. 

"Orang (yang bersedekah kepada kerabatnya) itu mendapat dua pahala : pahala hubungan silaturahim dengan kerabatnya dan pahala sedekah itu sendiri." (Hadis riwayatkan Bukhari dan Muslim serta al-Nasa'i dan at-Tirmizi)

Dalam hadis lain daripada Abu Mas'ud al-Ansari daripada Nabi Muhammad SAW sabda Baginda :

"Sesungguhnya orang Islam itu apabila dia memberi nafkah dengan sesuatu kepada keluarganya, sedangkan dia memberikannya dengan tujuan mematuhi perintah Allah dan mengharapkan pahalanya nescaya pemberiannya itu menjadi sedekah (yang berpahala) baginya." (Hadis sahih riwayat Bukhari dan Muslim)

Jadi aku tegaskan dalam hal pemberian kepada anak2 tak payah  la kedekut, tuh sebabnya berhabisan untuk anak2 dari segi pembelajaran, dan makanan tuh tidak akan rugi. Selain tuh, kalo kita ada bajet lebih sket pikir2 balik, apala salahnya invest untuk kesihatan anak2 kan?...sebab bila anak2 sihat ni hati kita pun tidaklah gundah gelana.... hahaha...ayat kelakau... Anak2 aku pun sekarang sedang aku test bagi Mealshake dan Nutriferon (sebab selalu ulser) Alhamdulillah... Insyaallah akan ditambahkan lagi rezeki jika kita sedekah jariah pada anak2, anak2 akan balas apa kita buat pada mereka Insyaallah bila depa dewasa. Tapi jangan lah berniat nak buat baik pada anak2 supaya anak2 besar nnti balas budi kita, kita niat jek bagi yg terbaik pd depa. Teringat pesan arwah Nyai (nenek) aku dulu "Esok dah besar kita makin tua mcm Nyai, jadi mulai sekarang kita kene tanam azam tidak menyusahkan orang lain dengan sakit kita, sebab tuh Nyai selalu doa supaya masa meninggal nanti mudah tidak susahkan sesapa". Alfatihah utk arwah Nyai ku Suratmi Mustopo. Meninggal dia semasa Solat Subuh. Allahuakbar!!!

Jadi Shaklee telah memberi panduan bagi membentuk anak2 yang sihat, riang dan ceria.

Oleh yang demikian Shaklee Meal Shake merupakan initiatif yang bagus dalam memastikan kita dapat membekalkan nutrient dan mineral yang penting untuk tumbesaran anak-anak kita. Shaklee Meal Shake ini, membekalkan 19 nutrient dan mineral penting yang perlu untuk tumbesaran anak-anak. Selain itu Shaklee Meal Shake ini juga merupakan sumber Kalsium yang tinggi dan diperbuat dari soya bermutu tinggi untuk menampung keperluan protein anak-anak. Di datangkan dalam perisa vanilla yang sangat lazat.
Bagi anak2 yg masih besekolah rendah( 7-12thn) atau berusia 2-6thn , memadai berikan mereka MealShake dan Omega. 

Bagi yang di peringkat sekolah menengah dan ke atas, boleh berikan mereka MealShake dan Omega dan tambahan B Complex, dan Lecitin. 

SHAKLEE OmegaGuard mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA,dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan otak dan fungsi2 otak.

  

Saya juga dah mula berikan kepada anak saya , Faiz.. seawal usianya 2thn.. memadai dgn MealShake dan Omega... dan sekarang ni alhamdulillah.. mmg sy berpuas hati dgn perkembangan mental dan fizikalnya.. Alhamdulillah.. ini lah yg dinamakan ....prevention is better than cure.. bukannya dah sakit teruk baru nak cari suplemen...
Mari kita mulakan dari sekarang... Jika kita mampu membeli pakaian, brg mainan, buku, dan mcm2 utk anak kita.. tak salah jika peruntukkan sebahagian duit utk perkembangan minda dan fizikal anak2.. Lagipun jenama ni dah lama di pasaran. and affordable.. Cthnya MealShake tu if anak kita je yg mkn , setin tu tahan la 3-4bulan.. Sekarang ni baju anak2 pun mahal2...
Jadi bagaimana?.. renung2kan ya...

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit
----------------------------------------------------------
Pn Rafiza [Fiza]
Shaklee Independent Distributor [ID No: 881216]
019-3040378 | rafiza79@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment