CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 13, 2012

KURANG & KAWAL BERAT BADAN BERLEBIHAN

Kalo cakap pasal kurus ke slim ke sume orang perempuan sibuk nak tau kan?! Termasukla aku sendiri yang dah beranak 3 ni, kurus mmg kurus tapi lemak tuh ada di merata2 badan... hahaha... nak dapat body cam anak dara balik mmg la payah jenuh penuh ranjau yg perlu dilalui. 


Dalam farmasi ke kedai jamu ke mmg banyak jual pil kurus, ubat kurus la senang cite... boleh tuh boleh... tapi sejak banyak raid psl acai berry la bagai aku pun seriau gak dengar sampai hal mati tuh . Jadi sebelum korang persepsi negatif dgr dulu ni bukan pil kurus ke apa ke ek? Rileks...sabar2... Shaklee mmg ada menawarkan Shape up Program... :-).Antara item didalam Shape up Program adalah Cinch Shake, Lecitin, Herblax dan Cinch Energy Tea Mix .

Cinch™ Shake memberi jawapan segera dan sihat kepada persoalan "Apa yang harus saya makan untuk sarapan pagi?" atau "Apa yang harus saya makan untuk makan tengah hari?". Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan.
* Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa santapan manis
* Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif diperkaya dengan asid amino leusina
 * Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot
* Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian
* Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
* Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
* Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
* Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
* Soya bukan GMO

Lecithin - ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye..ianya memecahkan lemak)..Tahukah anda..Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian...Jogging la at least 15 minit 1 kali seminggu...hehehe

Cinch Tea - campuran teh-teh terpilih iaitu teh merah, teh hijau dan teh putih.Memberi tenaga dan rendah kalori

Herb Lax - the most effective, gentle colon detox and cleanser, paling best detoks bende2 x berpaedah dr badan kita la kiranya.

Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman.



Bawah ni beberapa tips utk slim yang aku sendiri apply:-
1. Make sure tido cukup (at least 7 ours without disturbance, lain la kalo laki korang kaco, nasibla...)
2. Pagi2 bangun tidur kene sarapan berat, means yang serious buat korang kenyang
3. Tengahari tuh makan jugak, jangan skip meal, tp makan la laksa ke mee ke, sup ke, (aku mmg xnak burger sangat coz bg aku burger ni x sedap, k ecuali burger tepi jalan malam2 teringin pi beli la gak)
4. Dinner aku amek jam 6 lebih, maksud aku is aku x makan dah kalo dah magrib, so lepas magrib memang aku consume ESP sahaja. Sebab protein ESP diperlukan utk generate penghasilan protein utk badan aku.
5. Kesimpulannya, korang jangan fikir nak diet tuh dgn kurangkan makan jek, TO DIET IS NOT TO DIET BUT TO HAVE GOOD FOOD AT THE RIGHT TIME.

Well ni konsep aku laa... Tips2 lain berlambak korang ble baca kat mana2 blog or site...
Daaa... Selamat mencuba!!...

Me...
Before married : 45kg
After 3rd pregnancy: 62kg
Now: 50kg (tengah usaha gak to get 45 kg back)

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Pn Rafiza [Fiza]
Shaklee Independent Distributor [ID No: 881216]
019-3040378 | rafiza79@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment